Marka Yönetimi
ISBN
9789750502958

6. baskı - Mart 2017
231 sayfa
21,50 TL




Marka Yönetimi

Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler
Işıl Karpat Aktuğlu

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi olan Işıl Karpat Aktuğlu bu çalışmasında, markanın ne olduğundan, değerinin nasıl ölçüldüğüne kadar geçen süreçle, bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarını temel alarak marka yönetim sürecini derinlemesine analiz etmektedir. Bu bağlamda marka yöneticiliği, marka yönetiminde etkili olan faktörler ve çevresel etkenler yönetsel açıdan irdelenmektedir.

Firmaların pazarlama fonksiyonunun önemli bir parçası olma niteliğini taşıyan marka ve bu markalara ait karar süreçleri oldukça karmaşık bir dizi eylemi içerir. Pazar koşullarının markaları başarılı olmaya, başarısızları ise piyasadan çekilmeye zorlamasının yanı sıra, firmalar bağlamında marka, bir baskı unsuru olarak gücünü gün geçtikçe artırmaktadır. Dünyanın sayılı büyük firmaları marka yönetimi stratejilerini oluştururken tüketici odaklı bir anlayışı benimsemektedirler. Marka yaratmanın önemi anlaşıldıkça firmaların daha seçici olmaya başladıkları ve tüketicinin ihtiyacını giderebilecek tek marka olma çalışmalarına özen gösterdikleri gözlenmektedir. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi olan Işıl Karpat Aktuğlu bu çalışmasında, markanın ne olduğundan, değerinin nasıl ölçüldüğüne kadar geçen süreçle, bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarını temel alarak marka yönetim sürecini derinlemesine analiz etmektedir. Bu bağlamda marka yöneticiliği, marka yönetiminde etkili olan faktörler ve çevresel etkenler yönetsel açıdan irdelenmektedir.
Kitabın Adı
Marka Yönetimi
Alt Başlık
Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler
ISBN
9789750502958
Fiyat
21,50 TL
Yayın No
İletişim - 1052
Dizi No
Başvuru - 39
Alan
İşletme
Sayfa Sayısı
231 sayfa
En
130 mm
Boy
195 mm
Ağırlık
173 gr
Baskı
6. baskı - Mart 2017 (1. baskı - Aralık 2004)
Yazar
Işıl Karpat Aktuğlu
Dizi Yayın Yönetmeni
Mustafa Bayka
Yayın Danışmanı
Ahmet İnsel
Dizi Kapak Tasarımı
Ümit Kıvanç
Kapak
Suat Aysu
Uygulama
Hüsnü Abbas
Düzelti
Metin Pınar
Kapaktaki Görsel
Steve Johnson, Lou Fancher
Baskı
Sena Ofset
Cilt
Sena Ofset

Işıl Karpat Aktuğlu

IŞIL KARPAT AKTUĞLU 1971 yılında İzmir'de doğdu. 1994 yılında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nden mezun oldu. 1996 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı’ndan master derecesi ile 2000 yılında da aynı Anabilim Dalı’ndan doktora derecesini aldı. 2001 yılında yardımcı doçent oldu. Halkla İlişkiler Yönetimi ve Bankacılık Sektöründen Örneklerle Kurumsal Reklam adlı iki kitabı olan Karpat, halen Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.